Maltabezoek Johan de Vries - Reisverslag uit Malta, Malta van Johan Berkhout - WaarBenJij.nu Maltabezoek Johan de Vries - Reisverslag uit Malta, Malta van Johan Berkhout - WaarBenJij.nu

Maltabezoek Johan de Vries

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

22 Mei 2014 | Malta, Malta

Zoals al voorzegd heeft mijn bezoek een verslag geschreven van het weekend Malta. Dus voor de afwisseling een andere Johan aan het woord: Ohjah en dan als verassing nog drie andere reisverslagen van Jacob, Sieka allias Olijfje en Matthanja. Hier komen ze in vliegveldvolgorde;)


Johan de Vries:

3 mei eindelijk was het zo ver! We gingen naar malta! Die avond er voor had ik Johan nog gesproken. Hij had er zin in om samen met zijn tweeën. Het ongetemde avontuur aan te gaan. Niet wetend dat ik alles onder 1 hoedje had gespeeld. Dat Sieka, Matthanja en Jacob ook mee zouden. Met zijn vieren vroeg naar Eindhoven. Na een paar uur in het vliegtuig gezeten te hebben. En ondertussen bij de verschillende personen de spanning van hun gezichten af te lezen. Laden we veilig en wel op malta.
Eenmaal de koffers gehaald, ging ik Johan te gemoed. Hij was blij om me weer te zien. Gelijk ging hij over op het programma dat hij gemaakt had voor ons tweeën. Zelf moest ik met moeite tijd rekken dat de anderen er ook nog aankwamen, terwijl hij het niet wist. Daar kwamen ze eerst Sieka en Jacob. Dat was al een verrassing voor hem. Maar de grootste verrassing was dat, zijn lieve vriendin voor zijn neus stond! Je had zijn gezicht moeten zien. Hij was helemaal de kluts kwijt. Toen Johan weer bij gekomen was. Zijn we met de taxi naar het hotel gegaan. Snel ingecheckt te zijn, toen weer door met fototoestellen in de hand. Richting de veerpont die ons naar de overkant zo brengen. Daar gekomen, kwamen we in Valletta. Daar hebben we veel historische monument mogen bekijken.

De volgende dag zijn we naar de kerk geweest. Waar Johan elke zondag naar toe gaat. Dit was heel bijzonder om mee te maken. We zagen hier broeders en zusters die in de zelfde God geloofden als wij. Een mooie uitspraak van de pastor was, zoveel verschillende nationaliteiten maar we spreken samen 1 taal. Dat is van de taal van de Heilige Geest! De pastor zei zo vaak mama mia, dat ik dacht dat ik het ook in mijn bijbel moest neerzetten. Maar dat viel gelukkig mee. 's middags zijn we naar johan's appartement gegaan. Om eens met eigen ogen te zien waar hij verbleef. Je kan veel zeggen maar menig student is jaloers op het geen wat hij heeft. Het mooiste plekje was zijn dakterras. Daar hebben we lekker in het zonnetje kunnen zitten. Als ik daar had gezeten had ik het wel geweten. Dan had ik elke middag daar gezeten.

Maandag zijn we met zijn vijven in een boot naar Gozo en Comino gevaren daar hebben we weer vele schitterende historische monumenten mogen bekijken. Na een uurtje dat bekeken te hebben zijn we naar de westkant van Gozo gegaan. Daar kregen we iets manjefiek te zien. Hoge rotsen en klifpartijen van tientallende meters hoog. Hier konden we uren blijven zitten. Om zo die golven te zien breken op de rotsen. Het was adembenemend, zoveel indruk heeft het op me gemaakt. Het was dat ik de volgende dag terug moest, maar anders had ik daar gebleven. En dan had je aan mij geen kind meer gehad. Later op de middag zijn we naar Comino geweest. Daar hebben we in de blue lagoon gezwommen. Het water was ijskoud voor ons gevoel! Nadat we even hadden gezwommen zijn we terug gegaan in de boot richting sliema. 's avonds hebben we heerlijk in een echt maltes restaurant gegeten. Toen brak het geen aan wat we niet konden ontwijken en dat was het afscheid nemen. Voor de èèn ging het wat makkelijker dan de ander. Maar afscheid nemen bestaat niet want diep van binnen namen we johan en deze mooie momenten met ons mee. Terug kijkend was dit een mooie weekend, om zo als broeders en zusters samen op pad mochten gaan. Ik wil afsluiten met wat de pastor zei. God Bless You All!


Jacob:

Een bezoek aan broer stond op het programma. Na 420 kilometer in de beentjes, voor de sponsorfietstocht, gingen we dan naar Malta.
De vliegreis duurde niet lang, vergeleken met de vliegreis naar Israël. Die 2 uur waren dus geen probleem.
Aangekomen begonnen we te beraadslagen hoe we broer konden verrassen. We stelden voor dat Johan de vries eerst zou gaan, omdat broer wist dat die zou komen. Daarna kwam tante, ik en als laatste Matthanja. Hij was helemaal beduusd, wist even niet wat ie zeggen moest. Dus lieten we t maar ff rustig tot m door dringen, waar hij eigenlijk toch nog wel een nacht voor nodig bleek te hebben.

Bij ons hotel aangekomen, hebben we de koffers neergelegd en zijn daarna meteen opperden gegaan. Ff een kuiertje over malta. We begonnen met een stop bij de burger nogwat. Daarna konden we met een bootje naar de overkant om zo de andere kant van het eiland te ontdekken. Wat ik mooi vond aan de omgeving waren de oude gebouwen en huizen. Het gaf iets middeleeuws. Daarnaast vond ik het mooi dat het eiland omgeven met water was. Voor de eilandbewoners misschien minder fijn, maar ik vond dat juist mooi.

De volgende dag bezochten we een kerkje aan de andere kant van Malta. Mijn neus begon daar weer te lopen dus ik heb weinig meegekregen van de preek, maar de woorden mama mia, God's almighty, zitten er nog wel vers in. 'S middags gingen ik en broer een wandelingetje maken om te even een lekkere fruitschalen te halen. Daarbij konden we nog even een traininkje doen ook. Ik dacht dat broer van krachttraining niet zoveel weg had, maar volgens mij zit het toch wel een beetje in 'm.

Maandag hebben we een boottocht naar gozo gedaan. Ook daar heb ik veel nieuwe indrukken op kunnen doen. Het was leuk om mee te krijgen dat troy daar waarschijnlijk opgenomen is. Een van mijn lievelingsen.
Dinsdag gingen we alweer vroeg met het vliegtuig dus namen we maandag afscheid.


Sieka:

Reisverslag bezoek Malta:
In januari kwam de vraag van Matthanja: heb je zin om samen naar Malta te gaan? Ik hoefde niet lang na te denken, het antwoord was ja. Nu is het mei en zit ons flitsbezoek er al weer op.

Als ik het bezoek zou moeten samenvatten komen de woorden: Mama Mia, Gates closed en kattenhotel naar boven, maar ja daar snappen jullie niks van, en dat laten we maar zo ;).
Het waren heerlijke dagen, het was fijn om Johan weer te zien en deze dagen met hem op te trekken.

We hebben genoten van de stad Valetta met haar prachtige historische gebouwen, gewandeld door de smalle straatjes en in stampvolle bussen gezeten, maar ook dat was een attractie op zich.
Eén van de hoogtepunten voor mij was een bezoek aan Gozo met haar overweldigende rotspartijen en om onze buschauffeur te citeren: It's not nice, it's beautiful!

Daarnaast gaf Johan ons een kijkje in z'n eigen leven door te laten zien waar hij zondags naar de kerk gaat, de plekken waar hij graag komt en uiteraard zijn mooie kamer met het geweldige dakterras in Sliema.
Helaas was maandagavond het moment voor: it's time to say goodbye. Het waren drie fantastische dagen vol cultuur snuiven, mooie ontmoetingen en gesprekken, veel plezier, weinig slaap en veel geplaag (van Johan).


Matthanja:

Na zoveel weken voorbereiden en het stil te houden was het dan eindelijk zover, op naar Malta. Met zenuwen ging ik op weg naar Eindhoven. In het vliegtuig was het zo erg dat de Nederlanders naast mij voor de landing al snoepjes en kauwgom aanboden om de landing te door te komen. Toen de landing keurig netjes achter de rug was, zei de Nederlander naast mij: Nou, dat viel mee he. Waarop ik verontwaardigd antwoordde: Maar ik ben niet zenuwachtig voor de landing hoor. Mijn vriend staat daar te wachten en hij weet niet dat ik kom! ‘oh, nou succes en veel plezier dan!’ Hij was met stomheid geslagen.

Van tevoren was ik bang dat Johan misschien veranderd was of dat hij het niet leuk zou vinden als ik opeens voor zijn neus zou staan en hij moest ook zeker even omschakelen en kon even de weg niet meer vinden, maar hij is nog steeds hetzelfde! ;)
De rest van het weekend is echt omgevlogen. En wij berkhouten zijn echte reisleider, en dat heeft Johan zeker laten zien! Het was gezellig met elkaar en wij hebben een goede indruk gekregen van hoe het leven van Johan er op Malta uitziet. En hij heeft het daar erg goed met al die terrasjes, prachtige klifrotsen en kattenhotels…

Het afscheid was moeilijk en was niet ingecalculeerd voor een 2de keer. Maar met een gerust hart laat ik hem daar achter. De leegte daarna was en is groot, maar de ervaring, verrassing en het met elkaar zijn heeft nog veel meer opgebracht! Dus wil je nog een naar Malta, een echte aanrader, maar alleen met Johan als reisleider natuurlijk! ;)



  • 29 Mei 2014 - 22:42

    Marie En Familie:

    Wat leuk om jullie bezoek of verrassingsbezoek aan Malta te lezen, we hebben genoten v/d verhalen en foto's van Johan. Het was net of we er ook een beetje waren.
    Johan we genieten van je verhalen, succes nog met je stage en geniet er maar van.
    groetjes en liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan

Actief sinds 04 Juni 2012
Verslag gelezen: 694
Totaal aantal bezoekers 25991

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 26 Juni 2014

Malta

11 Juni 2012 - 11 Juli 2012

Israel 2012

Landen bezocht: